maanantai 21. huhtikuuta 2014

Toinen pääsiäispäivä parveke puuhissa

Mä olen viettänyt tän päivän siivoamalla parveketta. Käytiin päivällä hakemassa Plantagenista Orvokkeja, multaa ja parit siemenet ja niiden istuttelujen jälkeen päätiin tehdä kevätsiivouksen parveekkeella. Kauheeta miten se rähmästyykin talvella. Mä istutin jo aikaisemmin keväällä chilejä ja tänään ostettiin Basilikan ja ruohosipulin siemeniä. Jotain muutakin haluaisin vielä laittaa mutta mulla ei ollut siellä Plantagenissä kauheasti aikaa kun miehellä oli menoa enkä osannut heti päättää kun noi kaksi joten haen lisää joku toinen kerta.


Hankin näihin varmaan jossain vaiheessa sellaiset ruukut joihin saa kirjoitettua mitä niissä on. Ainakin ikealla oli edullisesti. Nyt laitoin ruohosipulit valkoisiin ja basilikat mustiin vaikka tuskin noiden erottamisessa myöhemmin on suuria ongelmia.

Chilit ekaa kertaa ulkoilemassa. Mulla on näitä tulossa kahta lajiketta, Anaheimiä ja Peter Pepperiä. Toi Peter Pepper on lähinnä hauska juttu ja enemmän koristeena. Kannattaa googletella millaisia niistä tulee jos et tiedä. Molemmat siemenet ostin huuto.netistä.

Ihanaa kun parvekkeella on kukkia!

Olen saanut pidettyä tämän Ikealta vauvana ostetun kasvin (Sekoitan aina väärään enkä ikinä muista tämän kasvin oikeaa nimeä) jo vuoden hengissä. Vaihdoin sen viime kesänä jo isompaan ruukkuun ja nyt oli taas tullut kokoa sen verran lisää että muutto oli taas edessä.

Sellainen päivä tänään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti