sunnuntai 1. kesäkuuta 2014

Sairaalakassi osa 1 - Omat kamat

Muutaman kerran mulla on jo sairaalakassi käynyt mielessä ja olen miettinyt tiettyjä siihen liittyviä juttuja, mutta tänään päätin että olen hillinyt itseni tarpeeksi kauan ja nyt voisin pikkuhiljaa alkaa pistämään sitä kasaan. Olen kiertänyt monia monia blogeja ja lukenut mitä sinne kassiin on päätynyt ja mitä ei olisi tarvinnut päätyä. Monissa korostettiin sitä että jokainen on erilainen ja kassi kannattaa pakata omien mieltymyksien mukaan. Mä pakkaan yleensä mielummin niin että olen varautunut kaikkeen, vaikken mukaan yleensä mitään turhaa raahaakkaan ja ajattelin pakata niin myös nyt. Vaikka jotain turhaa tai tarpeetonta päätyisikin mukaan niin siitä tuskin on mitään haittaakaan. Kyseessä on kuitenkin yksi mun elämäni tärkeimmistä tapahtumista ja toivon että viihdyn ja mun on hyvä olla.

Mulle suurin haaste sairaalassa olossa tulee olemaan se etten osaa nukkua vieraissa paikoissa enkä pidä siitä. Hieman pahemmaksi asian tekee vielä sekin että todennäköisesti jaan huoneen muiden kanssa ja pelkään että viihdy siellä ollenkaan enkä saa nukuttua. Toivon todella että olen väärässä molempien suhteen. Olen tästä syystä miettinyt myös synnyttämistä Salossa Tyksin sijaan. Ja mietin edelleen vaikken asiaa olekkaan ottanut puheeksi neuvolassa ja miehenkin kanssa vaan kerran. Joka tapauksessa haluan ottaa omat vaatteet mukaan joissa tunnen oloni kotoisaksi. Mukaan lähtee siis ehdottomasti lempi kollarit ja mukavimmat paidat joissa viihdyn kotona.  Lisäksi pakkaan itselleni mukaan siistimmät vaatteet, varmaan raskausfarkut ja jonkun kivan paidan kotiintulo vaatteiksi, mutta lähinnä koska mä en halua olla jokaisessa otetussa kuvassa sairaalavaatteet päälläni tai kuluneet kotiverskat jalassa. Laitanhan mä kotonakin yleensä paremmat vaatteet päälle kun tulee vieraita. Aion myös ottaa oman tyynyni koska ilman sitä en osaa kotonakaan nukkua.

Koska ollaan ekakertalaisia niin meidän sairaalassa olo aika on varmaan ainakin sen pari päivää jos kaikki menee hyvin, joten haluan varautua myös siihen että tarvitsen tekemistä ja siksi pakkaan Acerin tablettini ehdottomasti mukaan, lähinnä lukemista varten, mutta sillä pääsee facebookkiin ja nettiin huomattavasti kännykkääni kätevämmin. Tarpeen tullen se siis viihdyttää mut varmaan tarpeeksi hyvin.

Mitään eväitä tai sellaisia en aio ottaa mukaan. Ainakin tyksistä on niin helppo vaikka miehen kipaista jotakin hakemaan jos tarve tulee että en viitsi varmuuden vuoksi pakata sellaisia. Vesipullon aion ottaa mukaan.

Oma sairaalakassi:
- Neuvolakortti
- Puhelin + Laturi
- Kamera + laturi
- Tabletti
- Tyyny
- Vaatteet
 * Kahdet kollarihousut
 * Pari paitaa
 * Raskausfarkut
 * Paita farkkujen kanssa
 * Alusvaatteet ja sukkia
 * Yöpuku
 * Imetysliivit
 * Imetyspaita
 * Sisäkengät tai tossut
- Hygienia
 * Dödö
 * Saippua
 * Shampoo ja hoitoaine
 * Rasvaa
 * Hammasharja ja tahna
 * Siteitä (Jos mä en tarvitse niitä sairaalan valtavia ja epämukavia niin mielummin käytän omia)
 * Hiusharja, ponnari
- Meikit
- Juomapullo
- Liivinsuojat

Suurinosa pakattavista jutuista itselle on sellaisia joita tarvitsen vielä ennen synnytystä ja loput on vielä hankkimatta, joten oman kassin pakkaaminen saa vielä odottaa. Mä olen kuitenkin tän listan kirjoittanut myös paperille ja laitoin sen jääkaapin oveen niin että jos tulisi äkkilähtö aikaisemmin niin toi mies pystyisi sen pakkaamaan listan perusteella aika hyvin.

Kaiken tälläisen suunnittelu ja tekeminen on musta mukavaa kun saa valmistautua vauvan tuloon. Mä oon tosi hyvin kestänyt tän odottelun eikä mulla oo ollu mikään kiire saada vauvaa maailmaan mutta mitä vähemmän päiviä on jäljellä niin sitä malttamattomammaksi alan käymään. Osittain varmaan pikku hiljaa tukalammaksi käyvän olon takia. Vielä olo on kuitenkin ihan siedettävä, lähinnä yöt alkaa olemaan todella epämukavia. No, eihän tässä oo enää kuin 54 päivää jäljellä ja tääkin melkein mennyt.

Katsotaan pysyykö toi lista tollaisena vai muuttuuko. Seuraavaksi voisinkin kirjoitella vauvan sairaalakassista. Huomenna kuitenkin yritän saada väsättyä postauksen menneeltä viikolta masu kuvineen ja mulla on työn alla myös postaus hankilistan tilanteesta. Sellaisia juttuja siis luvassa.

Tää taitaakin olla blogin ensimmäinen kuvaton postaus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti