perjantai 27. kesäkuuta 2014

Synnytystapa-arviontiko? Neuvola ja maha RV 36+0

Mulla oli tänään synnytystapa-arvionti lääkärille mutta en kyllä ymmärrä mikä siinä oli tota arviointia? Multa mitattiin perusjutut, tunnusteltiin mahaa, kuunneltiin sydänäänet ja kokeiltiin kohdunsuu. Se siitä. Samat ku terkkarillakkin paitsi ton kohdunsuun kokeilu mutta hyvä kun koko synnytys mainittiin edes ohimennen. Odotin vähän jotain muuta. En tiedä onko se oikeasti aina tollainen vai johtuiko siitä että paikalla oli joku kesäsijainen. Olis kiva kuulla millanen toi muilla on ollu ja mistä siellä on puhuttu? Noh, oli miten oli niin tässä ensin hieman tän kertaisia mittoja.

Neuvola rv 36+0 (32+4)
Paino 72kg (68,1kg)
 Verenpaine 115/73  (123/71)
Kohdunpohjankorkeus 35 (31)
vauvan:
sydämensyke +150 (+150)
Liikkeet ++ (++)




Ei sitten oikeasti tarvii välttämättä odotella laskettuun aikaan eikä se kuvitelma ollu pelkästään mun pään sisällä kun kohdunkaula oli lyhentynyt, kohdunsuu pehmeä ja auki 0,5cm. Ensisynnyttäjällä kai voi mennä tästä tilanteesta vielä jonkun aikaa ennen kun synnytys lähtee käyntiin mutta ihan yhtä hyvin se voisi lähteä nytkin. Supistukset mulla pahenee ja voimistuu koko ajan ja tänään oon joutunut ottamaan kaksi särkylääkettäkin kun alavatsa sattui heti aamusta ja särkylääkkeen vaikutuksen lakattua iltapäivällä uudestaan. Noi supistukset voi kai ihmisistä tuntua tosi erilaisilta ja mä kuulun siihen joukkoon joka kuvailisi niitä kuukautiskipujen tuntuiseksi. Puolivälissä raskautta kun sain ne rajut supistukset niin silloin sanoin että ne oli kun menkkakivut h*******stä ja tuntui kuin joku olisi moottorisahan survassu mun alaselkään. Nää mitä mulla nyt on ollu niin vastaisi enemmänkin lieviä kuukautiskipuja. Edellisessä postauksessa valittamani selkäkivut alko oikeastaan heti helpottamaan kun aloitettiin toi kävely. Mitään hullun reipasta tahtia ei oo tullu marssittua ja eilen mentiin aika rauhassa kun mulle tuli sen verran inhottavia liitoskipuja kylkiin, mutta nekin oli parempi kun jatkuva kipu selässä. Luojan kiitos että ne helpotti. Nyt kun sitten vaan pystyis ja jaksais käydä joka päivä edes pienellä kävelyllä.


Mulla on ruokahalu noussu ihan käsittämättömästi viimeisen parin viikon aikana kun siihen asti se oli ollu suht normaali. Eli ei ihmekkään että toi paino oli nyt noussu niin rajusti... Mitään omituisia himotuksia ei oo ollu mutta mun on joka päivä PAKKO saada jäätelöä. Muukin makea on maistunut aika hyvin. Mä en ennen tosiaan välittänyt makeasta yhtään niin mielenkiintoista nähdä meneekö se ohi yhtä nopeasti kun tulikin.

Noi kuvat mahasta on otettu tänään eli 36+0. Nyt mä lähden vielä pikkukävelylle ettei toi selkä vaan mee pahemmaksi huomenna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti